Följ med mig på min nya blogg!



2011-09-22 @ 20:37:03
Madeleine



Utav olika anledningar väljer jag nu att gå vidare och byta plattform för min blogg! 
Denna blogg kommer att finnas kvar och är länkad via min nya, eftersom jag inte kan importera mina gamla inlägg härifrån..

Hädanefter kommer jag blogga på Blogspot, klicka här för att komma direkt dit, ni är också välkomna att följa mig via Bloglovin

Kram Madeleine



Morning..



2011-09-21 @ 08:26:51
Madeleine



Vaknade nyss, och var INTE hungrig!! ;) 
Bäljer i mig lite vatten nu innan Shaken, idag lär det inte bli mycket vatten drucket då jag far till Sundsvall med tanke på att vattnet bara rinner igenom mig!!


Ska göra mig iordning snart tänkte jag. Morfar och Mormor kommer och hämtar upp mig efter dem handlat så får jag låna deras bil, jag tycker det är drygt och går för sakta att åka Pv.. 80 går rätt okey att köra, men börjar man närma sig 85-90 så känns det absolut inte bra längre.. 

- Någon som vet av någon billig bil? Gjorde en bra deal med Pappa igår, hans Caddy har han ställt av och tagit med till jobbet för att den bara står, den fick jag sälja vidare om jag vela och ta pengarna för att köpa mig en egen bil. Fint, snällt, härligt!!, Tack älskade du! ♥


Första dagen med Cambride är avklarad. Har...



2011-09-20 @ 21:49:56
Madeleine

imag0688_1316547 (MMS)

Första dagen med Cambride är avklarad. Har gått skapligt bra! Då Jag var till Jaana idag och vägde mig visade vågen 74.6 kilo.- Trotts dessa stadiga kilon på min längd (162/163 cm) så har Jag aldrig känt mig riktigt "tjock" utan mest bara lite mullig.. Skulle vara kul och höra vad min nära omgivning har för åsikt om det.. Detta gör Jag för att Jag själv vill ligga bra till på BMI skalan och må lite bättre, samt för en rejäl utrensning i min kropp..


Ett av våra hjärtan finns i Sthlm nu.



2011-09-20 @ 21:09:28
Madeleine


Då Jimmy kom hem från sjukhuset efter han brytit nacken hade han missat min Födelsedag
(olyckan skedde 2 dagar innan, och på min dag låg han mest som ett pack),
Vad jag vill komma fram till är iallafall att han slog ihop min Födelsedagspresent samt Studentpresent och gav mig ett jätte fint Guld armband med en rätt stor Hjärt-berlock på..
Och till min jäkla fasa tappade jag Berlocken då jag var i Stockholm.. Detta gör så ont i mig, är rätt känslig då det gäller sådana saker..
- Men jag fick tänka ut någonting för att det skulle kunna kännas bättre, jag lämnade ett av våra Hjärtan i Stockholm, det är ett "fint" minne..

Usch..

Som tur är har jag iallafall en försäkring, tacka gudarna för det!!


Sleep Tight.



2011-09-20 @ 13:08:24
Madeleine



Igårkväll hade jag tänkt varit hemma och sett på Svenska Hollywoodfruar med familjen, har ju inte varit hemma sen Onsdags eftermiddag och träffat dem, men lyckades glömma bankdosan hos Jimmy så jag fick vackert åka till Bergsjö ändå.. 
Jimmy sa redan tidigare på eftermiddagen att han skulle jobba över, men jag hade absolut inte räknat med att han skulle komma hem efter 10 och jag redan då skulle sova, och imorse klev han ju upp och for på jobbet strax efter 5, och då sov jag..

- Jag skulle aldrig i hela min värld vela att vi skulle jobba om varandra på detta vis sedan då vi bor ilag. Det absolut bästa jag vet är att gå och lägga sig ilag på kvällen, se på film och sedan somna till den, att vakna på natten och stiga upp för att sedan krypa ner och veta att man får fortsätta sova underbart gott, och att vakna på morgnarna ilag, äta frukost och så, så vill jag alltid ha det.. 
Älskade du..
Imorse hade vi morgonmöte på Indiska! :) Mysigt och trevligt..
Har sen sprungit runt på stan med massa Cv:n, är så tråkigt att min tjänst på Indiska är så liten, jag trivs så himla bra där.. En butik med både kläder, heminredning och smycken.. Samt massa trevliga medarbetare!

Klockan 4 ska jag infinna mig hos Jaana, ska väga/mäta samt köpa en låda med soppor. Det har gått hyffsat idag, värst blir väl imorgon..


Vikt och allt därtill.



2011-09-19 @ 12:32:31
Madeleine



Imorse var jag på ungdomsmottagningen och hörde mig för om att byta till p-stav/spiral. 
Tror att jag kommer att behålla mina P-piller. Dem andra alternativen lät kanske inte riktigt som nått för mig ändå, med blödningar hit och blödningar dit...


Jag hade gått ner över 2 kilo sen jag var där sen i Augusti, samt gått ner en siffra på BMI skalan...


Ikväll har jag beställt Tacos av min käre mor, imorgon kör jag imorgon kör jag igång med Cambridge och denna gång hoppas jag att det ska gå bra! - Tänkte ju mig att äta LCHF först men det är svårt då man bor hemma, vid alla middagar och så som oftast redan står på bordet erbjuds inte allt det som jag behöver, och jag orkar inte fixa det själv då dem andra äter, detta är en metod jag tänker använda mig av senare då jag och Jimmy bor själva..
Men ett par veckor nu blir det alltså Cambridge, Före kort kommer väl imorgon, antar jag! ;)

Grå och regnig dag.. Idag ska Jag bara lig...



2011-09-19 @ 10:00:29
Madeleine

Grå och regnig dag.. Idag ska Jag bara ligga hemma och mysa under en filt! Mysa och kurra ilag med Lill Nisse som kom hem i Onsdagskväll efter att ha varit borta 4 månader över sommaren.. Han gör alltid sån, våra gammkatter vi hade förut gjorde också sån.. De tre andra vi har nu har inte kommit på idén än iallafall.. Förkylningen vägrar ge med sig, idag står huvudvärk och nackont på den jobbigaste listan.. Blir de inte bättre snart får Jag väl gå till doktorn och få ut lite pencelin.. - Vi väntar och ser..


Ett val, Marrocanoil



2011-09-19 @ 08:30:45
Hår & Make-up
I Stockholm gjorde jag mitt val mellan Davines Oi/Oil och Marrocanoil.
I det stora hela valde jag att Testa Marrocanoil först, eftersom jag ändå hört mest om dem, men också för att Davines Oljan var i en så fruktansvärt ful förpackning!  - Dom som har så mycket fina och välgjorda förpackningar hade väl kunnat utsmycka den till lite finare..
- Fjantigt va? Jag hoppas att Marrocan håller vad den vill lova! :)

Ska vi enns prata om hur otroligt fin Marrocan's flaska är? I Glas och allt, sådant gillar jag..


ROCKET ROOM Har haft fina dagar i Stockhol...



2011-09-17 @ 21:27:03
Madeleine

ROCKET ROOM Har haft fina dagar i Stockholm med Hanna! Vi har shoppat, myst och varit på ROCKET ROOM. Hur trevligt som helst! :) träffade på några större bloggerskor och blev missnöjd över den enas beetende, så där är det nog färdigläst.. Vi är i Sundsvall nu och firar Jennie som Jimmy är farbror åt eftersom hon fyllt 20.. Ska strax åka hem och mysa ner oss i sängen och se lite på tv innan vi somnar! Mys med min bästa Jimmy är svårslaget efter sådana fina karl-lösa dagar.. ;)


Soligt Stockholm! :) Ja, solen skiner och ...



2011-09-15 @ 08:30:37
Madeleine

Soligt Stockholm! :) Ja, solen skiner och vi ska väl snart kliva upp och göra oss klara för dagen. Shopping står på schemat innan kursen drar igång ikväll.. Mitt huvud väger bly idag igen, sen så har Jag en himla värk i nacke/rygg.. Hoppas att promenad hjälper till lite..


Färdig.



2011-09-14 @ 16:55:45
Madeleine


Sådärja, jag börjar bli klar för att åka mot Stockholm nu, ska möta upp Hanna på stan om en stund innan vi far..

Någon som ska på Screamin' festival i Spanien i Juni?
Jag har nog riktigt bestämt mig för att vi ska åka nu. Mira skrev om det på facebook och vela samla ihop ett gäng som skulle ta samma flyg och hotell, och det vore ju riktigt roligt!! Så det har jag mer eller mindre bokat in nu, inget datum verkar vara satt ännu men..
Jag och Jimmy ska försöka samla ihop några till innan vi ska boka..


Sån ligger det till, lite dö' tid framför datorn innan jag far, har väl aldrig sutte bättre?

Tjing..

Skitväder!



2011-09-14 @ 11:13:29
Madeleine


Jag är så förbaskat less på detta väder, nu har det hållt i tig på tok förlänge och mitt humör håller sig till det dåliga.. Hoppas på finare väder tills imorgon iallafall, så vi kan strosa runt utan att behöva ha sjuttioelva halsdukar på sig för att inte frysa ihjäl..


Mår inte bättre idag heller, har haft en riktig skit natt, drömt massa tok och legat mer eller mindre vaken hela natten, klev upp en sväng klockan 6 och lade mig sedan igen för att få sova till 9 snåret iallafall..

Blir nog lungt idag, funderar på att ta med mig Mikaela ner på Håstaholmen och äta Thaibuffé.. Skulle sitta fint idag, annars blir det nog bara vila tills det är dags att göra sig lite iordning inför avfärd..


- Föresten, Jimmys bil är med i Gasoline Magazine, Repotage om Patrick och bilen, han som byggde den med andra ord.
Om Jimmy är nöjd, eller är vi nöjd, JAAA!!!!











Bjuder på en egen bild också!

Kom ihåg mig



2011-09-13 @ 21:26:31
Madeleine



Underbara låt, Jag älskar den!


Dagen har varit riktigt dålig. Jag har mått riktigt pyton, huvudet har varit flera ton för tungt, snorig, trött och jätte konstig i kroppen.. 
Dessutom så somnade jag av i sängen på eftermiddagen, jag brukar aldrig kunna somna annars under dagens gång, utan då är det oftast då jag är sjuk..

Eftermiddagen avslutade jag iallafall med att färga håret, samt ögonbrynen. Bäddade rent i sängen och nu ska jag strax lägga mig så morgondagen infaller. Vi far imorgonkväll, klockan 7 går tåget, så vi kommer hem sent och tänker bara lägga oss och kolla på film sen. På Torsdag är det kurs på eftermiddagen, roligt med lite nytt att lägga in i sitt Cv! :)


Vi hörs imorgon förmodligen, innan jag drar iväg.


När du står ensam kvar på tå 
och ytan inte går o nå 
När du träffat botten 
Kom ihåg mig då 

När du tagit första bästa tåg 
och gör vad som helst för en dialog 
När du står sist i kön 
Kom ihåg mig då 

När vintern gömmer dina spår 
så att du inte hittar hem 
När du är vilsen i en vinternatt igen 
Kom ihåg mig då 

När det blir varma sommardar 
Kom ihåg mig då 
Kom ihåg mig då 

När vinterisen ligger klar 
Kom ihåg mig då 
Kom ihåg mig då 
Här finns du kvar 

O när du står på toppen och tittar ner 
och det är ljust vart än du ser 
När du har vunnit 
Kom ihåg mig då ♥








2011-09-13 @ 09:13:04
Det gamla fina

Lika fint som snus,
det är perfekt. 

.



2011-09-13 @ 09:08:29
Madeleine



Jag ska strax åka in till stan och fixa lite, sedan ska jag packa ner det jag ska ha med mig imorgon.
Kom på igår, att jag har ju för fanken ingen liten väska på hjul. Tycker det är så krångligt, och tungt, att gå och bära på en väska bara.. 
- Det går garanterat skit bra ner, men sedan då vi ska hem på Lördag lär det bli sämre då man har sjuttontusen kassar med fynd i också.. 


Funderade ett tag på att åka till Västanäng och hämta en väska, men det tror jag att jag hoppar. Tar en vanlig väska, så har vi ju faktiskt en sådan kärra, en man bara ställer något på och binder fast, tror jag tar med mig den! Då är jag på den säkra sidan utifall det blir för tungt! 



Preventivmedel hörrni, P-piller, P-stav eller spiral?
Noll till idé och aning, jag har kört länge på mina Piller nu och tycker det funkar  sådär, så jag funderar faktiskt på att byta.. Har både nära vänner som har utav både de andra alternativen, och dem tycker att det fungerar bra..
Jag ska ringa och be om en tid, och få åka dit och kolla vad dem tycker är bäst angående de 2 andra alternativen..





fa=pf.view&pf_id=">

- Med en Dutt av 40 & 50 tal som sagt var ja, detta är mitt främsta intresse!

Här i bloggen kommer ni få läsa om allt emellan himmel och Jord. Mina vardagsbetraktelser & bekymmer, om mina fynd, musik, familj, vänner, fräna bilar, samt hårvård, klippningar osv då detta är det jag är utbildad inom!



Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0